This job offer is no longer available

Gestionnaire du service client

Remote
Gestionnaire du service client

Artemis recrutement est à la recherche d’un(e) Gestionnaire du service à la clientèle pour une entreprise localisé à Laval. Cette personne chapeautera une petite équipe et collaborera au quotidien avec plusieurs départements de l’entreprise dans l’objectif d’améliorer les processus internes et d’optimiser les couts liés aux services.

Salaire : 70-85K
Avantages : Assurances collectives, poste permanent.

Principales responsabilités :
  • Assurer la gestion de l’équipe (p. ex. : recrutement, formation, encadrement, programmation et de gestion des performances).
  • Assurer le suivi des demandes, des requêtes et des réclamations des clients.
  • Responsable du contrôle et de l'optimisation des couts liés aux services.
  • Mettre en place de nouvelles stratégies afin de contribuer à la vente des produits.
  • Superviser les opérations quotidiennes de l'entrepôt et du département des pièces.
  • Travailler avec le département informatique sur l’élaboration de certains rapports et participer à l’automatisation des activités.
  • Travailler avec les bureaux à l'étranger pour aider les usines à résoudre les causes profondes des problèmes de service.

Exigences :
  • Minimum de 5 ans d'expérience dans un rôle similaire (gestion d’équipe de service client).
  • Faire preuve de leadership et de proactivité.
  • Bilinguisme avancé.
  • Capacité à répartir les tâches et à gérer des priorités changeantes.
  • Expérience en gestion de projets spéciaux impliquant l'utilisation de nouvelles technologies et l'amélioration des systèmes.

* Le masculin est utilisé seulement dans le but d’alléger le texte
Artemis offre des services recrutement de hauts standards se spécialisant en comptabilité et finance pour des postes temporaires et permanents. Nos chasseurs de têtes sont proactifs, rapides, efficaces et professionnels.
Avec Artemis, votre besoin deviendra votre opportunité!
 

Customer Service Manager

Artemis Recrutement is currently seeking a Customer Service Manager for a company located in Laval. This person will lead a small team and collaborate daily with several departments across the organization to improve internal processes and optimize service-related costs.

Salary: $70–85K
Benefits: Group insurance, permanent position.

Main Responsibilities:

  • Manage the team (e.g., recruitment, training, coaching, scheduling, and performance management).
  • Ensure follow-up on customer inquiries, requests, and complaints.
  • Responsible for controlling and optimizing service-related costs.
  • Implement new strategies to support product sales.
  • Oversee daily operations of the warehouse and parts department.
  • Collaborate with the IT department to develop reports and contribute to the automation of activities.
  • Work with international offices to help factories address the root causes of service issues.

Requirements:

  • Minimum of 5 years of experience in a similar role (managing a customer service team).
  • Demonstrated leadership and proactivity.
  • Advanced bilingualism (French/English).
  • Ability to delegate tasks and manage shifting priorities.
  • Experience in managing special projects involving new technologies and system improvements.

The masculine form is used solely to simplify the text.
Artemis offers high-standard recruitment services, specializing in accounting and finance for both temporary and permanent positions. Our headhunters are proactive, fast, efficient, and professional.
With Artemis, your need becomes your opportunity!


Montréal, QC, Canada
CA$70,000.00 per year


Related job offers

Représentant commercial/représentante commerciale de district - commerce de gros

CA$50,000.00 per year

Description de l'entrepriseÉquipements EMU vient de rejoindre le groupe Techlift. Nous offrons ensemble une gamme complète de solutions pour entrepôt allant du chariot élévateur au système d'entreposage (palettiers, étagères…). Description de...

Outside Sales Representative

Job Title: Sales RepresentativeOur client is a recognized player in the construction sector, offering innovative and high-quality solutions to its clients. Dynamism, expertise, and customer service are at the heart of their success. Your Role:As a...

Directeur de comptes (technologie)

À PROPOS DE NOTRE CLIENT Notre client est une entreprise technologique en forte croissance, spécialisée dans l'accompagnement digital des PME et grandes entreprises. Leur approche se distingue par des solutions technologiques performantes, une...

Technical Sales Representative

Sales Engineer (Civil) Location: United Kingdom  Our client is an innovative and well-established company in the field of technical solutions for the civil engineering sector.  Renowned for its expertise, personalised service and high-quality...

External Sales Representative

Job Title: Outside Sales RepresentativeOur client is a recognized player in the industrial supplies distribution sector, offering innovative and high-quality solutions to its customers. Dynamism, expertise, and customer service are at the heart of...

Account Manager

🎯 DESIRED PROFILE We are looking for an experienced Key Account Sales Representative, capable of developing and maintaining strategic relationships with business leaders (C-Level). The ideal candidate will be able to navigate complex environments...